Změna v používání certifikátů Komerční Banky
Komerční Banka přechází na jiný způsob autentizace, opouští certifikáty a nabízí SMS přihlašování nebo přihlašování přes mobilní aplikaci. Znamená to, že pro přihlašování do Portálu ZP již nadále nebude možné používat certifikáty Komerční Banky, a to od chvíle, kdy klientovi vyprší platnost certifikátu vydaného Komerční Bankou.
Dle informací na https://www.kb.cz/cs/nove-zpusoby-prihlaseni není od 17.4.2019 možné prodloužit platnost certifikátu KB v souboru. Platnost certifikátů na čipové kartě a firemní certifikáty v souboru budou zachovány.
Klientům, kteří nebudou mít již možnost použít certifikát Komerční Banky, doporučujeme přechod na SMS autentizaci:
Pokud je certifikát Komerční Banky stále platný, může se klient přihlásit k Portálu (https://spolecny.portalzp.cz/) a v menu Obecné služby/Nastavení SMS si aktivovat SMS přihlašování k Portálu ZP, které bude do pěti minut fungovat pro všechny ZP v rámci Portálu ZP.
Jestliže už certifikát Komerční Banky není platný, může klient s dokladem totožnosti navštívit libovolnou pobočku libovolné portálové ZP a požádat o zřízení SMS autentizace ke svému již existujícímu kontu (to, že konto již existuje, je dobré na pobočce zdůraznit).
Druhou možností je zřídit si jiný certifikát – viz seznam podporovaných certifikačních autorit v aktualitě https://www.portalzp.cz/casto-kladene-otazky#C1 a nově získaný certifikát si zavést ke svému portálovému kontu (na přihlašovací stránce portálu je k tomu účelu připravena funkce Žádost o zavedení nového certifikátu v menu Obecné služby).
Aktuality
Byla nasazena nová verze podepisovací komponenty Signer splňující bezpečnostní…
Od 1.9.2022 je na Portále ZP oficiálně ukončena podpora prohlížeče Microsoft…
Provoz funkce Registr nositelů výkonů na Portále ZP byl ukončen k 30.6.2022.