Změna v používání certifikátů Komerční Banky

22.11.2019

Komerční Banka přechází na jiný způsob autentizace, opouští certifikáty a nabízí SMS přihlašování nebo přihlašování přes mobilní aplikaci. Znamená to, že pro přihlašování do Portálu ZP již nadále nebude možné používat certifikáty Komerční Banky, a to od chvíle, kdy klientovi vyprší platnost certifikátu vydaného Komerční Bankou.

Dle informací na https://www.kb.cz/cs/nove-zpusoby-prihlaseni není od 17.4.2019 možné prodloužit platnost certifikátu KB v souboru. Platnost certifikátů na čipové kartě a firemní certifikáty v souboru budou zachovány.

Klientům, kteří nebudou mít již možnost použít certifikát Komerční Banky, doporučujeme přechod na SMS autentizaci:

Pokud je certifikát Komerční Banky stále platný, může se klient přihlásit k Portálu (https://spolecny.portalzp.cz/) a v menu Obecné služby/Nastavení SMS si aktivovat SMS přihlašování k Portálu ZP, které bude do pěti minut fungovat pro všechny ZP v rámci Portálu ZP.
Jestliže už certifikát Komerční Banky není platný, může klient s dokladem totožnosti navštívit libovolnou pobočku libovolné portálové ZP a požádat o zřízení SMS autentizace ke svému již existujícímu kontu (to, že konto již existuje, je dobré na pobočce zdůraznit).

Druhou možností je zřídit si jiný certifikát – viz seznam podporovaných certifikačních autorit v aktualitě https://www.portalzp.cz/casto-kladene-otazky#C1 a nově získaný certifikát si zavést ke svému portálovému kontu (na přihlašovací stránce portálu je k tomu účelu připravena funkce Žádost o zavedení nového certifikátu v menu Obecné služby).